Úgy látszik, hogy megbosszulta magát az Abercrombie polgárpukkasztása és sikerrel jártak a cég ellen indított lejárató kampányok. A társaság veszteségektől és az értékesítések zuhanásától szenved és még nincs vége a lejtmenetnek elemzők szerint. Van olyan elemző, aki még 90%-os árfolyamzuhanást vár.
Több mint 40%-kal zuhant tavaly az Abercrombie & Fitch árfolyama, de van olyan elemző, aki szerint innen még további 90%-ot szakadhat az árfolyam -írja a Wall Street Journal blogja, a MoneyBeat. A Janney elemzője most 2 dollárra vágta a mostanában "nem túl divatos" ruhacég részvényeire vonatkozó célárát, ehhez pedig eladási ajánlást fogalmazott meg. A jelenlegi, 20 dollár körüli árfolyamhoz képest ez hatalmas zuhanást jelentene.
Az elemző szerint az Abercrombie tovább veszíthet piaci részesedéséből. A nagy riválishoz, az American Eagle Outfittershez pártolnak a tinik, akik a cég leghűségesebb fogyasztói rétegét jelentették eddig. Az Abrcrombie-nál komoly stratégiaváltás van folyamatban, alapjaiban változtatta meg üzleti modelljét. Ez veszélyes játék, hiszen az eddigi híveit elveszti, miközben egyáltalán nem biztos, hogy sikerül a márkának új rajongókat szerezni. Alapvetően ez a megfelelő lépés, de érdemes addig a partvonalra helyezkedni, amíg nem látszik javulás az értékesítésekben. Egyelőre még ott tart a cég, hogy az új vezérigazgatója sincs meg.
A Janney elemzője nem az egyetlen, aki szkeptikus azzal kapcsolatban, hogy sikerül-e a cég szerencséjét megfordítani, bár tény, hogy nála drámaibb mértékben senki sem rontotta az árfolyamra vonatkozó kilátásait. A Stiefel Nicolaus elemzője szerint
csak az idő mondhatja meg, hogy hajlandóak-e egy újabb esélyt adni a fogyasztók a márkának. A jelenlegi trendeket elnézve nem látszik, hogy rövid távon lenne javulás.
Az Abercrombie részvényeit 33 elemző követi, közülük 11 elemző eladásra ajánlja a papírokat, 15 elemző pedig tartási ajánlást fogalmazott meg rá. Az elmúlt egy hónapban két elemző is tartásról eladásra rontotta az ajánlását.
Mi a baj a cégnél?
A világon kevés olyan ruhagyártó van, mely kimondottan egy szűk piacnak gyártja ruháit és ezt nyíltan ki is mondja. Az Abercrombie & Fitch pont egy olyan cég, mely kizárólag a tehetős, trendi, jól kinéző, gazdag fiataloknak készíti termékeit. Az üzleti modell eddig kiválóan működött, az utóbbi 20 évben csodálatos felfutásnak örülhettek a cég befektetői, azonban az utóbbi pár évben mintha elromlott volna valami. Mind a szárnyalásért, mind a megtorpanásért és az eseteges zsugorodásért egy ember tehető felelőssé, a vállalatot 20 évig vezető kissé nagyszájú vezér, Mike Jeffries, akit végül tavaly év elején menesztettek a vállalattól.
Az első problémák a céggel még 2002-ben kezdődtek. Előbb az ázsiai amerikaiakat kifigurázó pólói miatt került bajba a társaság, majd a nem fehér amerikai munkavállalók elleni diszkrimináció miatt kényszerült 40 millió dolláros bírság megfizetésére a cég. Jeffries következő őrülete a magángépe pilótájának szóló 40 oldalas leírásban részletezett öltözködési szabályban teljesedett ki. Eközben a vállalatnak a nemzetközi terjeszkedésbe is beletört a bicskája, az európai és ázsiai eladások rendre veszteséget hoztak a cégnek.
A vállalat vezére eközben olyan véleményének adott hangot, mely szerint a cég azért foglalkoztat csak jó kinéző fiatal alkalmazottakat, hogy más jól kinéző fiatalokat is a ruháik viselésére csábítson. Ennek megfelelően a női osztály nem árul XL vagy XXL-es méretet, mert aki túl kövér, az nem elég "cool", hogy az A&F ruháit hordhassa. A korábbi kijelentésért Jeffries már bocsánatot kért, de mostanra az A&F-et utálni, kifigurázni lett a trendi. Több híresség is felemelte a szavát a cég politikája ellen és olyan lejárató kampányok is készültek, ahol hajléktalanoknak osztogattak A&F ruhákat.
A múlt héten tette közzé legutóbbi negyedévének eredményeit a társaság, amelyben a vesztesége megduplázódásáról számolt be a vállalat.
Teljes cikk a portfolio.hu-n
Utolsó kommentek