Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

ecomania

blogavatar

Érdekes hírek a gazdaság színes világából. Nem csak mániásoknak.

Utolsó kommentek

Váratlan pénzügyi helyzetekre készíti fel a fiatalokat a K&H

A járvány miatt a váratlan eseményekre való felkészülés kiemelt szerepet kapott a mindennapokban, ez pedig rövid, közép- és hosszú távon a biztosítások felértékelődését eredményezheti - derül ki a K&H összefoglalójából. A K&H szerint a tudatos pénzügyi, ezen belül biztosítási döntések hozzájárulnak a fenntartható társadalomhoz és ebben a fiatalok főszerepet játszhatnak.

A koronavírus-járvány az addig megszokott életet teljesen felborította világszerte, így Magyarországon is újraírta a mindennapokat. Kézzelfoghatóbbá vált a bizonytalanság, a kiszolgáltatottság, a pandémiához köthető kedvezőtlen tényezők miatt ugyanakkor felértékelődött a biztonság - közölte a K&H.

A koronavírus-járvány közvetett hatásai miatt a váratlan eseményekre megoldást nyújtó biztosítások fontosabb szerepet kaphatnak az emberek életében a jövőben - mind rövid, mind közép- és hosszú távon. Legyen szó akár lakásbiztosításokról, balesetbiztosításokról, autóbiztosításokról, életbiztosításokról vagy éppen az időskorra anyagi téren extra bevételt nyújtó - államilag támogatott, azaz adókedvezménnyel igénybe vezető - nyugdíjbiztosításokról.

Főszerepben a biztosítások

A pénzügyek, így a mindennapi bankolás, valamint a biztosítások, hitelek, megtakarítások terén hozott tudatos döntések hozzájárulnak a fenntartható társadalomhoz. A K&H ebben úttörő szerepet játszik, hiszen társadalmi felelősségvállalási tevékenységének egyik kiemelten fontos eleme a pénzügyi edukáció.

A K&H szakértői szerint ráadásul a pandémia előtérbe helyezte a pénzügyi tervezést és fontosabbá váltak a váratlan helyzetre megoldást nyújtó biztosítások a fiatalok számára is. Éppen ezért a diákoknak meghirdetett K&H Vigyázz, kész, pénz! vetélkedőn is kiemelt szerepet kap a pénzügyi tervezés és a biztosítások kérdése is. A versenyhez készült oktatási anyag animációs filmen keresztül a gyerekek számára is érthetően mutatja be a különböző biztosítások - utas-, lakás-, balesetbiztosítások - jelentőségét, többek között azt, hogy milyen kockázatokkal szemben miként nyújtanak védelmet az érintettek számára.

Egyre többen kötnek

A K&H biztosítójának adatai szerint a koronavírus-járvány során megnövekedtek az halálesetekhez, betegségekhez köthető kárigények száma. A nem életbiztosítások terén ugyan a járványhullámok idején a korlátozások alatt némileg visszaestek a kárigények, de azokat követően visszatértek a korábbi, pandémia előtti szintre. Összességében a biztosítások iránti kereslet fokozódni látszik, a társaság nem életbiztosításokból származó díjbevétele az idei első félévben közel 6 százalékkal haladta meg a 2019 azonos időszakában, vagyis a járvány előtti szintet.  A teljes magyarországi biztosítási piac is bővülést mutat, a hivatalos jegybanki adatok szerint az életbiztosításokból származó díjbevétel az idei első félévben - az előző év azonos időszakához képest - 18 százalékkal, nem életbiztosításoknál pedig 7 százalékkal emelkedett.

Tovább

A jövőbeni nyugdíjak reálértékét is elviszi az infláció

A magas inflációval képtelenek versenyezni az idén a nyugdíjpénztárak. Kizárólag a magas kockázatú alapok értek el reálhozamot, a többi alapban nem tudták a vagyonkezelők megőrizni a megtakarítások értékét.

https://www.napi.hu/magyar-gazdasag/nyugdijpenztarak-hozama-2021-elso-kilenc-honap-inflacio-realhozam-magannyugdij-arfolyam-reszveny-allampapir.738156.html

Tovább

Óriási fölénybe kerültek a befizetéses ATM-ek, a sárga csekkek tízezrei pedig már a mobilbankban kötnek ki

 Vevő a lakosság az új, elektronikus - egyben készpénzmentes digitális megoldásokra - közölte Árva András a K&H lakossági szegmensért felelős marketingvezetője, egy csütörtöki, üzleti eseményen. A K&H-nál a készpénzbefizetések több mint 90 százalékát - több 100 milliárdos értékben - már a ATM-ek végzik, ezzel szinte marginálissá vált a fiókos készpénzbefizetés. A K&H-nál megkezdődött a papíralapú ügyintézés nyugdíjazása is, 800 ezer ügyfélnél már a biometrikus aláírást használják, a fiókok 87 százaléka pedig már pénztármentes, továbbá a mobilbankos sárgacsekk-befizetések száma havi átlagban 53 ezer, a személyi kölcsönöknél pedig fölénybe került az online igénylés, 53 százaléka történik az interneten keresztül.

Digitális versenyfutás jellemzi a globális és a magyar gazdaságot egyaránt, ezen belül a pénzügyeket is. Ennek eredményeként felértékelődnek az elektronikus, egyben készpénz- és papírmentes digitális megoldások, a lakosság pedig vevő ezekre - közölte a K&H, amely rengeteg új megoldás bevezetésével könnyíti meg a mindennapi bankolást.

Hova megy a készpénz?

“Ma már tömegesen használják az elektronikus csatornákat. Több mint 600 ezer digitálisan aktív ügyfelünk van, 480 ezren mobilbankolnak rendszeresen és az ügyfelek 85 százaléka választja a digitális utat” - mondta Árva András, a K&H lakossági szegmensért felelős marketingvezetője. Az eseményen hozzátette: “Egy pillanatra sem szabad megállni, újabb és újabb digitális alternatívákat kell nyújtani az igényeknek megfelelően. Az elektronikus, készpénzmentes megoldások térnyerése például jól látható az ATM-es befizetések területén.”

A bank valamennyi - összesen 214 ATM-je - alkalmas a befizetésre és az összes készpénzbefizetéses tranzakció több mint 90 százalékát ezek az automaták végzik. “Ezzel az aránnyal piacvezetők vagyunk a magyar bankszektorban. Az ATM-es befizetések pedig már több mint 5 éve több 100 milliárd forintos összeget jelentenek egy-egy esztendőben. Ez pedig jelentősen hozzájárul a készpénzhasználat visszaszorításához” - tette hozzá Árva András. Szintén hozzájárul a készpénzmentes pénzügyek térnyeréséhez bankkártyás, okostelefonos és okosórás fizetések terén látható bővülés, valamint az elektronikussá váló csekkbefizetések.

A digitalizált bankkártyák száma meghaladja a 320 ezret. Az összes bankkártyás tranzakció 15 százalékát adják az okoseszközös - azaz okosórás vagy okostelefonos - fizetések. Ezekből idén összesen 7,3 millió tranzakciót regisztráltunk 45 milliárd forint összegben” - emelte ki Árva András. Hozzátéve azt is, hogy havonta átlagosan 53 ezer alkalommal a sárgacsekk-befizetésre a mobilbankot választják a K&H-sok. A hitelezés oldalán is komoly igény mutatkozik a digitális alternatívákra. Az idei év pedig fordulatot hozott ezen a téren. A személyi kölcsönöknél fölénybe került az internetes csatorna, az igénylések 53 százaléka online érkezik a bankhoz és a jövőben várhatóan tovább nő ez az arány.

Kapuvá váló fiókok

Perszer nemcsak az ATM-eknél, a fizetéseknél és a személyi kölcsönöknél, hanem a fiókhálózatban és a mindennapi ügyintézésben is komoly változásokat hozott a digitális forradalom. A K&H-s bankfiókok 87 százaléka pénztármentesen működik. A személyes ügyintézés 80 százaléka teljesen papírmentes köszönhetően annak, hogy ma már a bank 800 ezer ügyfele biometrikus aláírással hagyja jóvá a különböző ügyeket. “Fontos, hogy a digitális fejlesztésekkel párhuzamosan az ügyfelek száma nem csökkent. Azaz az érintetteknek is tetszenek az új megoldások” - fogalmazott az üzleti eseményen Árva András.

A K&H szakembere szerint fontos, hogy az innovatív, elektronikus alternatívák mellett a K&H biztosítsa a személyes ügyintézést is, utóbbira mindig is volt és a jövőben is lesz igény. Ugyanakkor bankfiók mint “intézmény” megváltozott, inkább ügyfélpontról lehet beszélni, amely lényegében egy kapu a digitális megoldások felé. Az ügyfélpontokon ugyanis a bank szakértői személyes iránymutatással segítenek a digitális szolgáltatások megismerésében, használatában a fiókokban létrehozott úgynevezett digi zónákban.

“Számunkra elsődleges, hogy vezető pénzügyi intézetként, könnyen használható, gyors és kényelmes, innovatív banki és biztosítási szolgáltatásokat nyújtsunk ügyfeleinknek. Ezt a célt szolgálja a többéves digitális transzformációs programunk, így nagyobb hangsúlyt tudunk helyezni a tanácsadásra, időpontra érkezve jobb kiszolgálás” - tette hozzá a szakember.

A K&H a jövőben is folytatja a digitális megoldások fejlesztését és újabb megoldások bevezetését tervezi, amelyek eredményeképpen lehetővé teszi mindenkinek, hogy egy okostelefon segítségével “zsebre tegye” a bankot, azon keresztül elérhessen minél több banki és nem banki szolgáltatást egyaránt.

Tovább

Sok pénzt keresett az, aki nem hitt a nagy környezetbarát fordulatban

A nagy befektetők egyre inkább elfordultak a zöld átalakulás és a fenntarthatóság jegyében sok, hagyományos energetikai cégtől, azonban a részvényeket, amelyeket eladtak, élelmes hedge fundok vásárolták meg. Ezek az alapok most hatalmasat kaszálnak az áremelkedésen.

https://www.napi.hu/tozsdek-piacok/aki-nem-hitt-a-nagy-kornyezetbarat-fordulatban-az-sok-penzt-keresett.737915.html

Tovább

K&H: óriási fölénybe kerültek a befizetéses ATM-ek, a sárga csekkek tízezrei pedig már a mobilbankban kötnek ki

 Vevő a lakosság az új, elektronikus - egyben készpénzmentes digitális megoldásokra - közölte Árva András a K&H lakossági szegmensért felelős marketingvezetője, egy csütörtöki, üzleti eseményen. A K&H-nál a készpénzbefizetések több mint 90 százalékát - több 100 milliárdos értékben - már a ATM-ek végzik, ezzel szinte marginálissá vált a fiókos készpénzbefizetés. A K&H-nál megkezdődött a papíralapú ügyintézés nyugdíjazása is, 800 ezer ügyfélnél már a biometrikus aláírást használják, a fiókok 87 százaléka pedig már pénztármentes, továbbá a mobilbankos sárgacsekk-befizetések száma havi átlagban 53 ezer, a személyi kölcsönöknél pedig fölénybe került az online igénylés, 53 százaléka történik az interneten keresztül.

Digitális versenyfutás jellemzi a globális és a magyar gazdaságot egyaránt, ezen belül a pénzügyeket is. Ennek eredményeként felértékelődnek az elektronikus, egyben készpénz- és papírmentes digitális megoldások, a lakosság pedig vevő ezekre - közölte a K&H, amely rengeteg új megoldás bevezetésével könnyíti meg a mindennapi bankolást.

Hova megy a készpénz?

“Ma már tömegesen használják az elektronikus csatornákat. Több mint 600 ezer digitálisan aktív ügyfelünk van, 480 ezren mobilbankolnak rendszeresen és az ügyfelek 85 százaléka választja a digitális utat” - mondta Árva András, a K&H lakossági szegmensért felelős marketingvezetője. Az eseményen hozzátette: “Egy pillanatra sem szabad megállni, újabb és újabb digitális alternatívákat kell nyújtani az igényeknek megfelelően. Az elektronikus, készpénzmentes megoldások térnyerése például jól látható az ATM-es befizetések területén.”

A bank valamennyi - összesen 214 ATM-je - alkalmas a befizetésre és az összes készpénzbefizetéses tranzakció több mint 90 százalékát ezek az automaták végzik. “Ezzel az aránnyal piacvezetők vagyunk a magyar bankszektorban. Az ATM-es befizetések pedig már több mint 5 éve több 100 milliárd forintos összeget jelentenek egy-egy esztendőben. Ez pedig jelentősen hozzájárul a készpénzhasználat visszaszorításához” - tette hozzá Árva András. Szintén hozzájárul a készpénzmentes pénzügyek térnyeréséhez bankkártyás, okostelefonos és okosórás fizetések terén látható bővülés, valamint az elektronikussá váló csekkbefizetések.

A digitalizált bankkártyák száma meghaladja a 320 ezret. Az összes bankkártyás tranzakció 15 százalékát adják az okoseszközös - azaz okosórás vagy okostelefonos - fizetések. Ezekből idén összesen 7,3 millió tranzakciót regisztráltunk 45 milliárd forint összegben” - emelte ki Árva András. Hozzátéve azt is, hogy havonta átlagosan 53 ezer alkalommal a sárgacsekk-befizetésre a mobilbankot választják a K&H-sok. A hitelezés oldalán is komoly igény mutatkozik a digitális alternatívákra. Az idei év pedig fordulatot hozott ezen a téren. A személyi kölcsönöknél fölénybe került az internetes csatorna, az igénylések 53 százaléka online érkezik a bankhoz és a jövőben várhatóan tovább nő ez az arány.

Kapuvá váló fiókok

Perszer nemcsak az ATM-eknél, a fizetéseknél és a személyi kölcsönöknél, hanem a fiókhálózatban és a mindennapi ügyintézésben is komoly változásokat hozott a digitális forradalom. A K&H-s bankfiókok 87 százaléka pénztármentesen működik. A személyes ügyintézés 80 százaléka teljesen papírmentes köszönhetően annak, hogy ma már a bank 800 ezer ügyfele biometrikus aláírással hagyja jóvá a különböző ügyeket. “Fontos, hogy a digitális fejlesztésekkel párhuzamosan az ügyfelek száma nem csökkent. Azaz az érintetteknek is tetszenek az új megoldások” - fogalmazott az üzleti eseményen Árva András.

A K&H szakembere szerint fontos, hogy az innovatív, elektronikus alternatívák mellett a K&H biztosítsa a személyes ügyintézést is, utóbbira mindig is volt és a jövőben is lesz igény. Ugyanakkor bankfiók mint “intézmény” megváltozott, inkább ügyfélpontról lehet beszélni, amely lényegében egy kapu a digitális megoldások felé. Az ügyfélpontokon ugyanis a bank szakértői személyes iránymutatással segítenek a digitális szolgáltatások megismerésében, használatában a fiókokban létrehozott úgynevezett digi zónákban.

“Számunkra elsődleges, hogy vezető pénzügyi intézetként, könnyen használható, gyors és kényelmes, innovatív banki és biztosítási szolgáltatásokat nyújtsunk ügyfeleinknek. Ezt a célt szolgálja a többéves digitális transzformációs programunk, így nagyobb hangsúlyt tudunk helyezni a tanácsadásra, időpontra érkezve jobb kiszolgálás” - tette hozzá a szakember.

A K&H a jövőben is folytatja a digitális megoldások fejlesztését és újabb megoldások bevezetését tervezi, amelyek eredményeképpen lehetővé teszi mindenkinek, hogy egy okostelefon segítségével “zsebre tegye” a bankot, azon keresztül elérhessen minél több banki és nem banki szolgáltatást egyaránt.

 

Tovább