Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

ecomania

blogavatar

Érdekes hírek a gazdaság színes világából. Nem csak mániásoknak.

Utolsó kommentek

K&H: boom a nyugdíjra készülőknél

Jelentősen nőtt a nyugdíjas évekre takarékoskodók száma

Egyre többen készülnek tudatosan az időskorukra – közölte a
K&H. A társaságnál az idei év első négy hónapjában 43 százalékkal több nyugdíjbiztosítási szerződést kötöttek, mint egy évvel korábban, amiben a bázishatás – azaz a koronavírus- járvány tavalyi megjelenése miatti óvatosság – is szerepet játszott. A nyugdíjbiztosítások állománya pedig a múlt év végéhez képest több mint 6 százalékkal nőtt. Megugrott a nyugdíjas éveikre tudatosan készülők száma, akik aktív éveikben való
takarékoskodással az állami nyugdíj mellett extra jövedelmet szeretnének maguknak biztosítani.

Plusz 43 százalék
Ezt mutatják a K&H legfrissebb adatai: 2021 első négy hónapjában az előző év azonos időszakához képest 43 százalékkal többen kötöttek nyugdíjbiztosítást a társaságnál. Ebben fontos szerepet játszik az öngondoskodásra való nyitottság mellett a nyugdíjbiztosításokhoz járó állami támogatás, ami a befizetett díj után évente 20 százalékos, maximum 130 ezer forintos adókedvezményt jelent a gyakorlatban.

A növekedésnek köszönhetően a tavalyi év záróállományához képest idén április végén már 6 százalékkal több nyugdíjbiztosítási szerződést kezelt a K&H.

45 ezren számolták ki
Székely Pálma, a K&H Biztosító életbiztosításokért és saját értékesítési csatornákért felelős vezetője hozzátette: „A legújabb adatokból az látszik, hogy a járvány okozta bizonytalan helyzet miatt egyre többen tartják fontosnak, hogy felkészüljenek az időskorukra és megfelelő anyagi háttérrel vágjanak neki a nyugdíjas éveiknek. Különösen fontos, hogy a fiatalabb korosztály is egyre nyitottabb az
öngondoskodásra, a jövő tudatos tervezésére. Ezt mutatja, hogy bár a teljes nyugdíjbiztosítási szerződésállományunk több mint 17 százalékát adják a 35 év alattiak, a 2021-es új kötések esetén már közel 20 százalékos a részesedésük.”

A szakember szerint abból is látszik, hogy egyre többen érdeklődnek a nyugdíjbiztosítások iránt, hogy a társaság nyugdíjkalkulátorával 45 ezer alkalommal számolták ki az érdeklődők, hogy a jelenlegi szabályok és kilátások szerint mekkora nyugdíjra számíthatnak alapesetben és mennyivel tudnák kiegészíteni a jövedelmüket egy nyugdíjmegtakarítás segítségével.

Tovább

K&H: ki vigyáz a lakásra a nyaralás alatt?

Tízből négyen a nyaralás alatt a lakásban lévő értékeiknek
ideiglenesen más helyet keresnek – derül ki a K&H biztos jövő indexéből. Távfelügyelettel
rendelkező riasztóval a megkérdezettek 17 százaléka rendelkezik, az otthoni lámpák
automatikus kapcsolgatásának lehetőségével 15 százalékuk él. Viszonylag alacsony, 11 százalékos azoknak az aránya, akiknek az otthonában már keletkezett kár nyaralás során.
Bár a pandémia több szempontból is felülírta az ide nyári terveket, azonban rövidebb, hosszabb,
főként belföldi kikapcsolódásra a lakosság nagy részének lesz lehetősége. A nyaralás során biztonságban kell tudni a lakóingatlant, ezt az érintettek különbözőképpen teszik meg – áll a K&H biztos jövő felmérésében, amely azt vizsgálta, hogy a 30–59 éves korosztály tagjai hogyan készítik fel otthonaikat a távollétre.

Postaláda-ürítés, viráglocsolás, odaköltöztetés
A kutatás szerint a legtöbben a postaládát menedzselik: a megkérdezettek 72 százaléka mondta azt, hogy a nyaralás ideje alatt az ismerősük rendszeresen üríti a postaládát. 71 százalékuk pedig odaadja a lakáskulcsot egy családtagnak vagy barátnak, ezzel egyúttal lefedve az ingatlan felügyeletét is a távollét alatt. „Sok alternatív megoldás létezik a biztosításokon túl is az otthonunk őrzésére, azonban fontos látni, hogy teljes védelmet és a károk megtérítését ezektől a megoldásoktól
nem várhatjuk. Ne feledjük, hogy az az összeg, amit egy évben biztosításra költünk – legyen az utasbiztosítás vagy lakásbiztosítás – talán egy fő néhány napi szállásának árával vetekszik, azonban
az a tudat, hogyha valami még sincs rendben, a kárunkat megtéríti a biztosító, óriási nyugalmat kölcsönöz a pihenés alatt. A lakásbiztosítás természetesen nem csak a betörések esetén nyújt fedezetet, hanem sok más mellett olyan, a káresetek zömét adó, váratlan helyzetekben is, mint a minden nyáron előforduló heves viharok, jégesők.” – tette hozzá Kaszab Attila, a K&H Biztosító
vezérigazgató-helyettese.

A válaszadók 41 százaléka biztosabbra megy, az otthoni értékeknek ideiglenesen másik helyet keres. Mindössze 17 százalékuk mondta azt, hogy ismerőst költöztet az otthonába, amíg a nyaralás tart. Sima – távfelügyelet nélküli – riasztóval a megkérdezettek 25 százaléka védi a lakóingatlanát, ez inkább a budapestiekre és a magasabb végzettségűekre jellemző. A távfelügyelettel ellátott riasztót
pedig a válaszadók 17 százaléka említette. Lehetőség van arra is, hogy a nyaralás során az otthoni lámpákat egy automata kapcsolgassa, ezzel jelezve, hogy nem üres a lakás. Ezt a megoldást 15 százalék alkalmazza. Szerencsére a túlnyomó többség, mintegy 89 százalék, az eddigi nyaralások során nem tapasztalt káreseményt. Tehát a válaszadók alig több mint 10 százaléka szenvedett kárt, esetükben is jellemzően a vihar okozott problémát.


A K&H összefoglalójából kiderül az is, hogy a társaság lakásbiztosítási károkhoz köthető kifizetések összege idén május végén 16 százalékkal magasabb volt az egy évvel korábbinál, az átlagosan kifizetett kárösszeg pedig 70 000 forint körül mozgott.

Tovább

K&H: fejenként több mint 5 millió forint hitelt kértek a lakásfelújítók

A lakásfelújítás, mint konkrét hitelcél került egyre inkább fókuszba a hiteligényléseknél az év első felévben – közölte a K&H. A felújításra igényelt jelzáloghitelek 63 százalékát már az idén februártól elérhető államilag támogatott otthonfelújítási kölcsön adja. Egy-egy otthonelújítási hitel esetében az átlagos kölcsönösszeg 5,2 millió forint. A személyi kölcsönöknél is egyre nagyobb a lakáskorszerűsítők aránya.

Gyorsan népszerűvé vált az otthonfelújítási programban elérhető államilag támogatott hitel a K&H -nál – közölte a pénzintézet. A legújabb adatok szerint a felújítási céllal felvett jelzáloghitelek 63 százalékát adták a támogatott lakásfelújítási kölcsönök májusban, míg a fennmaradó részét a piaci alapú jelázloghitelek.

Több mint 5 millió

Május végéig otthonfelújítási hitel iránt kb. 1500-an érdeklődtek, több mint ezer esetben pedig már elindították az igénylést, 350 érintettnek pedig folyósították is a közel 2 milliárd forint kölcsönösszeget a K&H-nál.

Az átlagos otthonfelújítási hitelösszeg 5,2 millió forint. A lakásfelújítások felfutása abból is látható, hogy az idén – januártól május végéig - az K&H-tól igényelt személyi kölcsönök 38 százalékát kérték lakáskorszerűsítésre, ami jóval meghaladja az egy évvel korábbi 27 százalékos arányt.

„Nem csoda, hogy a lakosság visszafogottan vágott bele a hitelfelvételbe a pandémia kellős közepén, az idén azonban újra vannak terveik, főként az otthonfelújítás kapcsán, amelyhez jól jön a banki segítség” – mondta Árva András, a K&H lakossági marketing szegmensének vezetője. Hozzátette: „Az állami kamattámogatás miatt a kamat maximum 3 százalék. Ez azt jelenti, hogy egy 6 millió forintos hitelnél 10 évre a kezdeti törlesztőrészlet kevesebb mint 60 ezer forint. A törlesztő pedig jelentősen csökkenhet, amint megérkezik a Magyar Államkincstártól az otthonfelújítási támogatás, amely a felújításra fordított összeg fele lehet.”

Árva András azt is elmondta, hogy az új jelzáloghitelek összege 56 százalékkal nőtt, a személyi kölcsönöké pedig 12 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi értéket. A szintén államilag támogatott babaváró hiteleknél pedig az éves növekedés 38 százalékos volt.

Tovább

Coface: Magyarországnak sem mindegy – mi történt a német autóiparban és mire lehet számítani?

A magyar ipar és külkereskedelem számára kiemelten fontos a német autóipari cégek helyzete. Bár a német állam jelentős támogatásokat nyújtott az ottani vállalatoknak, az autóipari cégek egy része nem felelt meg a kritériumoknak, ennek eredményeként 32 százalékkal nőtt a fizetésképtelenségi eljárások száma – derül ki a Coface hitelbiztosító elemzéséből. Az autószektorban érdekelt német, magyar és uniós cégek számára kulcsfontosságú, hogy a múlt évben 24 százalékkal visszaeső újautó-piac milyen tempóban dolgozza le a hátrányát. Az idei év első négy hónapjában 24 százalékos volt a növekedés, amely, ha tartós marad, hozzájárulhat ahhoz, hogy a német autóipari vállalatok fizetési helyzete stabilizálódhasson.

A magyar gazdaság szempontjából kulcsfontosságú, hogy az egyik legjelentősebb külkereskedelmi partnernek számító Németországban hogyan alakul a helyzet. A német hátterű autógyárak miatt pedig különösen lényeges, hogy a német autóipart hogyan érintette a pandémia. A fizetésképtelenségi helyzetet nézve a múlt év kedvezőtlenül alakult a német autószektorban – derül ki a Coface hitelbiztosító legújabb összeállításából.

Komoly csapás

A tavalyi németországi adatok első látásra felemásak. Összesen 15 540 német vállalat vált fizetésképtelenné 2020-ban, ez 15 százalékos csökkenésnek felel meg 2019-hez képest. Hasonlóan alacsony adatra majdnem húsz évvel ezelőtt, 1993-ban volt példa. Az idei első negyedévben szintén nagyon alacsony volt a fizetésképtelenné váló német cégek száma. Ez pedig a Coface szakértői szerint a németországi állami támogatásoknak köszönhető. Azok a cégek kaptak támogatást, amelyek bizonyították, hogy a pandémiát megeleőzően még stabil működést folytattak.

A német vállalatok azonban ágazattól függően eltérően érkeztek meg a pandémiás helyzetbe. A német fémipar és az autóipar 2018 vége óta recesszióban volt, bizonyos vállalatok nem tudtak megfelelni az állami támogatás feltételeinek, tehát sok cég már a járvány előtt nehézségekkel küzdött. Ennek eredményeként a fizetésképtelenségi eljárások száma a német fémipari ágazatban 2020 során 7,1 százalékkal emelkedett, az autóiparban pedig majdnem 32 százalékkal – mutat rá a Coface elemzése. Bár a növekedés mindkét szóban forgó szektorban jelentős volt, az összes tavalyi németországi fizetésképtelenségi eljárás 3 és 0,5 százaléka volt a fém- és autóiparhoz köthető.

Mire lehet számítani?

Mind a német, mind az európai és a magyar autóipar szempontjából fontos, hogy a járvány miatt az európai újautó-eladások csökkkentek. Az Európai Autógyártók Szövetségének adatai szerint a múlt évben az uniós országokban 2020-ban kevesebb mint 10 millió új személyautó talált gazdára, ami közel 24 százalékos éves csökkkenést jelentett. Az idén már kezd magára találni a piac, az év első négy hónapjában a tavalyi alacsony adatokhoz képest 24 százalékkal 3,4 millió fölé nőtt az eladott új autó száma. A járványhatás elmúltával pedig az újautó-eladások újabb lendületet kaphatnak, bár a globális chiphiány fékezheti a növekedést.

Mindenesetre a nemzetközi autópiac fellendülése mind a német, mind a magyar autóipar számára fontos támaszt jelent a következő időszakban várható fejlődéshez és ahhoz, hogy az érintett vállalatok fizetőképessége stabil maradjon.

Tovább

K&H: a digitalizáció elérte a tömegközlekedőket is

Budapest toronymagasan vezet

A magyar nagyvárosokban megnőtt az okostelefonokon vásárolt tömegközlekedési jegyek száma, így az eddigi legjobb hónapját zárta a K&H+ alkalmazás, amelynek ma már több mint 50 ezer felhasználója van - közölte a K&H. A közlekedési mobiljegy-vásárlás nagyon népszerű funkció a mobilalkalmazáson belül, ahol ezer virtuális utazási jogosultságot adó jegytípus közül választhatnak az érintettek.

Hamar hozzászoktak a mindennapi közlekedést megkönnyítő digitális megoldásokhoz a fővárosban és országszerte is. A K&H mobilbankjában tavaly október óta elérhető alkalmazás, a K&H+, segítségével jegy automata vagy pénztár felkeresése nélkül vásárolható közlekedési jegy, amely a pandémia visszahúzódásával is növekedő pályán maradt.
ki a sztár?
 
Csak áprilisban átlagosan naponta több mint kétszázan regisztráltak a K&H+ alkalmazásba, ami annak is köszönhető, hogy a digitális jegyvásárlás gyorsabb és egyszerűbb, mint a jegypénztárak egyikét vagy egy jegykiadó-automatát felkeresni. A pandémia alatt biztonságot nyújtó digitális megoldások nem kopnak ki a hétköznapi használatból a vírushelyzet visszahúzódásával sem.  
Az alkalmazásban elérhető 1000 jegytípus közül a tranzakciók 83 százalékát a fővárosi közlekedésre vásárolt jegyek tették ki. Országosan Miskolc és Szeged emelkedik ki a mezőnyből, a két város 3,6-3,6 százalékos részesedést tudhat magáénak. A felhasználók között vannak, akik hét hónap alatt több mint 150-szer vásároltak jegyet.


„A fővárosiak magas aránya tükrözheti a kötöttpályás tömegközlekedés népszerűségét a nyári, közúti korlátozások okozta dugókban, az okostelefonpenetrációt és utalhat a budapestiek digitális affinitására is” – kommentálta az adatokat Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője.
Az alkalmazás fokozódó népszerűségét jelzi, hogy 2021-ben heti átlagban több mint 1100 helyközi, valamint közel 700 helyi jegyet, bérletet vásároltak a K&H+-on keresztül. A vásárlások számát tekintve így az április volt az eddigi csúcs.
„Innoválni azt is jelenti, hogy olyan apró, de mégis fontos dolgokra figyelünk, amelyek megkönnyítik a hétköznapi életet, még akkor is, ha ezeket a megoldásokat nem feltétlenül a bankjuktól várják a felhasználók.” - mondta Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője.

Tovább