A melegebb időjárás előcsalogatja a motorosokat, akik fokozott veszélynek vannak kitéve az utakon. Uniós adatok szerint a motorosok és segédmotorosok halálozási kockázata átlagosan 18-szor nagyobb a személyautósokhoz képest. Bár a motorok csak a járműállomány 4 százalékát adják, mégis a személyi sérüléssel járó baleseteknek a tizedét okozzák a motorosok április és szeptember vége között. A K&H biztosító összeállításából azonban az is kiderül, hogy bár a motorozás kockázatos, a motorosok esetében a 6300 forintos átlagos éves kötelező felelősségbiztosítási díj alacsonynak mondható.

Az egyre melegebbé váló időjárás az utakra tereli a motorosokat. A hivatalos baleseti statisztikából pedig jól látható, mikor van a motoros szezon: 2014 második és harmadik negyedévében ugyanis a személysérüléssel járó közúti baleseteknek 10-11 százalékát okozták a motorosok és segédmotorosok, szemben az első és negyedik negyedévben mért 5-6 százalékkal.

 

A K&H biztosítója szerint a motorosoknál a kockázat eltér az autósokétól. Riasztó az az uniós adat, amely szerint a motorosok és segédmotorosok halálozási kockázata átlagosan 18-szor nagyobb a személyautósokhoz képest. A magasabb baleseti kockázatot az is mutatja, hogy a teljes járműállományt tekintve az autóknál jóval alacsonyabb a motorok aránya, az arányokat nézve a motorosok mégis több balesetet okoznak. A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint a teljes magyarországi járműállomány 4 százalékát adják a motorkerékpárok, a motorosok pedig a balesetek 5-11 százalékát okozták a múlt év egészében. Ezzel szemben a személyautók az összes jármű több mint 80 százalékát adják és a balesetek okozásában 57-66 százalék körüli az autósok aránya.

 „A motorosok mindenképpen nagyobb veszélynek vannak kitéve az utakon mint az egyéb gépjárművekkel közlekedők, hiszen ők sokkal védtelenebbek a közlekedés során és észrevenni is sok esetben nehezebb őket.” – mondta Kaszab Attila, a K&H biztosítójának vezérigazgató-helyettese, nem életbiztosítási és működésfejlesztésért felelős vezetője.